CASE: Gooische Vrouwen keert terug.

Merken schitteren naast iconische karakters.

Gooische Vrouwen Staand
Als één van de meest iconische series van Nederland terugkeert op het scherm, weet je dat er iets bijzonders gaat gebeuren. Voor het nieuwe seizoen van Gooische Vrouwen op SBS6 en Videoland sloegen Talpa Network en Ad Alliance de handen ineen om samen met sterke merken het publiek op unieke wijze te bereiken. En dat werkte: miljoenen kijkers lieten zich meevoeren in de herkenbare verhalen, waarin merken naadloos en authentiek hun plek vonden.  

Slimme merkpartners in beeld.  

Vier merken maakten dit seizoen hun opwachting in de wereld van de Gooische dames:  

  • Opel – De Rock Electric kreeg volop aandacht. De waardering voor het design steeg met maar liefst +72% 

  • Licor 43 – De iconische likeur zorgde voor een flinke boost in koopintentie: Door Tante Cor, gaf 29% van de kijkers aan het merk sneller te willen aanschaffen 

  • HelloFreshMet herkenbare en toegankelijke scenes wist HelloFresh een enorm bereik te realiseren: Maar liefst 7,7 miljoen 18+ers in Nederland.  

  • LexaDe datingapp raakte een gevoelige snaar. 63% van de kijkers herkende zichzelf in de scenes, en gaf aan een de scenes een gevoel van herkenning te krijgen

Kracht van context.  

De cijfers liegen er niet om:  

  • +34% meer positieve merkassociaties.  

  • +52% vond de merken perfect passen bij het programma.  

  • Gemiddeld werd het door de kijkers beoordeeld met een 7,9!  

Deze resultaten laten zien hoe sterk de combinatie van nostalgie, humor en herkenbaarheid werkt om merken tot leven te brengen.  

 

Brede impact door de samenwerkingen.  

Dankzij de samenwerking tussen Talpa Network en Ad Alliance kregen de merken toegang tot een breed en divers publiek. De mix van lineaire TV en streaming zorgde bovendien voor maximale zichtbaarheid én impact.   

Gooischevrouwen Keyart 1920X1080 GV Logo

Conclusie.  

Het nieuwe seizoen van Gooische Vrouwen bewees opnieuw dat entertainment en merken een gouden combinatie kunnen vormen. Wanneer sterke storytelling en branded partnerships hand in hand gaan, ontstaat er niet alleen een leuke kijkervaring, maar ook tastbare merkresultaten.  

Wil jij ook zo'n succesverhaal?

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem snel contact op met je client lead of via de onderstaande knop. Samen zorgen we voor een campagne die jouw merk laat stralen!

Check ook onze andere cases.

The Tribute Battle Of The Bands (C) William Rutten

Case

12 mei 2025

CASE: VodafoneZiggo x Tribute.

2024 TN Make A Wish 1920X1080px

Case

06 mrt. 2025

CASE: Make-A-Wish & De Beste Wensen.

Moordfeest Aflevering 1

Case

13 jan. 2025

CASE: Vriendenloterij scoort met Moordfeest.

The Tribute Battle Of The Bands (C) William Rutten

Case

12 mei 2025

CASE: VodafoneZiggo x Tribute.

2024 TN Make A Wish 1920X1080px

Case

06 mrt. 2025

CASE: Make-A-Wish & De Beste Wensen.

Moordfeest Aflevering 1

Case

13 jan. 2025

CASE: Vriendenloterij scoort met Moordfeest.