Audio is overal.
Tijdens De Dag van de Audio werd de kracht van audio als marketingmiddel opnieuw benadrukt. Roel Willemsen van Talpa Media gaf een inkijk in de groeiende rol van audio binnen de FMCG-sector (Fast Moving Consumer Goods). Roel benadrukte dat steeds meer merken audio inzetten als essentieel onderdeel van hun marketingstrategie. Audio is immers overal en altijd beschikbaar, wat merken de mogelijkheid geeft om zowel massaal als gericht hun doelgroep te bereiken.
Groei in de FMCG-sector.
FMCG-merken, traditioneel sterk aanwezig op tv, ontdekken steeds meer de voordelen van audio. Volgens Roel speelt vooral de emotionele impact van audio een cruciale rol. Dit maakt het een krachtig middel voor merkbekendheid en merkvoorkeur, zoals blijkt uit onderzoek van Talpa Media en DVJ Insights.
Toekomst van sonic branding.
Daarnaast wordt sonic branding – het gebruik van geluid om een merk te versterken – steeds belangrijker. Geluid kan een merk herkenbaarder maken en een emotionele connectie versterken, iets wat visuele elementen vaak niet kunnen. Later dit jaar publiceert Talpa Media samen met partners een Sound Logo Top 30, gebaseerd op neurologisch onderzoek naar de effectiviteit van soundlogo’s.
Benieuwd naar hoe jouw merk kan profiteren van audio?

Meer nieuws uit ons netwerk.

Persbericht
25 aug. 2025
SBS6 knalt de huiskamer in met waanzinnige races en spectaculaire stunts.

SBS6
18 aug. 2025
Thomas van Groningen nieuwe vaste presentator Nieuws van de Dag

Persbericht
14 aug. 2025
Gordon en Froukje de Both vanaf 1 september het nieuwe ochtendduo op Radio 10.

Persbericht
13 aug. 2025